Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/virtualki/78783/wp-includes/formatting.php on line 3507
6 września, 2024
Zajęcia rewalidacyjne i specjalistyczne – na czym polega różnica Zajęcia rewalidacyjne i zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno- pedagogicznej (a do tych zalicza się zajęcia specjalistyczne) to […]
Do you like it?0
29 sierpnia, 2024
Nastolatki 3.0 raport z ogólnopolskiego badania uczniów prowadzonego przez Pracownię Badań Społecznych NASK Państwowy Instytut Badawczy Warszawa 2019 W analizach przyjęto podział uczniów na dwie grupy: […]
Do you like it?0
31 maja, 2024
Opublikowano przez Poradnia w dniu 31 maja, 2024
Kategorie
Rola nauczyciela wspomagającego w dostosowaniu sprawdzianów do potrzeb uczniów z zespołem Aspergera i autyzmem Nauczyciel wspomagający (zw. też współorganizującym) jest zatrudniany w celu współorganizowania kształcenia uczniów […]
Do you like it?0
31 maja, 2024
8 grudnia, 2023
Czym są odruchy i jaką rolę odgrywają? Każde prawidłowo rozwijające się dziecko wyposażone jest w pewien rodzaj biologicznego programu, ,,pakiet startowy”, którego celem jest w pierwszej […]
Do you like it?0
25 maja, 2023
Onomatopeje są pierwszymi naturalnymi słowami dziecka powiązanymi z określonym znaczeniem. Wyrażają w sposób naturalny otaczające zjawiska słuchowe. Ćwiczą cały aparat mowy, a wiec oddychanie, fonację ( […]
Do you like it?0
18 maja, 2023
Samookaleczenia wśród uczniów – jak reagować na samookaleczenia dzieci i młodzieży Autor: Natalia Perek Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży Od kilku lat skala problem samookaleczeń wśród […]
Do you like it?0
11 maja, 2023
Opublikowano przez Poradnia w dniu 11 maja, 2023
Kategorie
WSPARCIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO DZIECI I MŁODZIEŻY Przypominamy, że Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Pajęcznie z Filią w Działoszynie udziela bezpłatnej pomocy psychologiczno -pedagogicznej dla dzieci, młodzieży, oraz […]
Do you like it?0
5 maja, 2023
Celem oddziaływa w ramach WWRD jest jak najwcześniejsze wykrycie nieprawidłowości rozwoju oraz odpowiednie dobranie ćwiczeń do jego indywidualnych potrzeb. Jednym z istotnych obszarów rozwoju dziecka na […]
Do you like it?0
5 maja, 2023
Uczniowie objęci pomocą psychologiczno-pedagogiczną na I etapie edukacyjnym mogą potrzebować wsparcia również w kolejnych latach nauki. Pojawia się jednak pytanie – czy stara opinia wydana przez […]
Do you like it?0
13 marca, 2023
3 marca, 2023
Społeczne i szkolne trudności ucznia z wadą słuchu Obchodzony 3 marca Światowy Dzień Słuchu ma na celu zwiększenie świadomości na temat problemów ze słuchem oraz promowanie […]
Do you like it?0
20 lutego, 2023
Lp. Nazwa zawodu (alfabetycznie) Symbol cyfrowy zawodu 1 Automatyk 731107 2 Betoniarz-zbrojarz 711402 3 Blacharz 721301 4 Cieśla 711501 5 Cukiernik 751201 6 Dekarz 712101 7 […]
Do you like it?0
20 lutego, 2023
10 zdań budujących pozytywną samoocenę Twojego dziecka 1. Mówiąc: „Widzę, że bardzo się starasz” tak naprawdę mówisz: Wysiłek, który wkładasz i dążenie do celu są ważniejsze […]
Do you like it?0
18 listopada, 2022
Czy zachowanie dziecka, zawsze świadczy o tym, że jest „niegrzeczne” lub źle wychowane? Takie stwierdzenia są, niestety, bardzo często używane przez dorosłych w sytuacjach, w których […]
Do you like it?0
18 listopada, 2022
PAMIĘTAJ !!! Uczeń prawidłowo słyszy… Uczeń ma prawidłowy rozwój umysłowy… Nie występują zaburzenia psychiczne ani neurologiczne… A JEDNAK MA TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ I POROZUMIEWANIU – […]
Do you like it?0
14 kwietnia, 2022
Wskazówki do pracy z dzieckiem z ADHD – jak pomóc nadpobudliwemu uczniowi w szkole? Autor: Daria Kownacka: Rozpoznania zespołu nadpobudliwości psychoruchowej dokonuje lekarz psychiatra współpracujący z […]
Do you like it?0
1 kwietnia, 2022
1 marca, 2022
1 marca, 2022
28 lutego, 2022
22 listopada, 2021
31 maja, 2021
Materiały i scenariusze do pobrania i wykorzystania po powrocie dzieci do szkół: (www.warszawa.edukacja.pl) Propozycje gotowych scenariuszy i materiałów pozwolą nauczycielom, pedagogom, psychologom przeprowadzić w klasach zajęcia […]
Do you like it?0
31 maja, 2021
DEPRESJA – JAK POMÓC DZIECKU Zwróć uwagę na oznaki stresu czy początkowych objawów depresyjnych u dziecka. Okazuj dziecku swoje zainteresowanie, ciepło i miłość. Angażuj się w […]
Do you like it?0
31 maja, 2021
NIEPOKOJĄCE OBJAWY, KTÓRE MOGĄ SUGEROWAĆ WYSTĘPOWANIE DEPRESJI U DZIECKA- CO MOŻE ZAUWAŻYĆ DOROSŁY W DOMU LUB W SZKOLE? ► Długotrwała zmiana nastroju – przygnębienie, utrata spontaniczności, […]
Do you like it?0
31 maja, 2021
Przeraża Cię powrót do „normalności” po pandemii? Specjaliści psychologii uważają, że skutkiem pandemii koronawirusa będzie kolejna pandemia: wystąpić może znaczący wzrost zapadalności na zaburzenia psychiczne na […]
Do you like it?0
31 maja, 2021
Porady dla rodziców Pobudzaj wewnętrzną motywację dziecka, rozbudzaj jego zainteresowania, pasje, ciekawość świata i ludzi. Zaakceptuj, że dziecko jest inne niż ty – akceptuj je bezwarunkowo, pokazuj, […]
Do you like it?0
31 maja, 2021
Konsekwencje nieprawidłowego karmienia, stosowania zbyt długo smoczków Rozwój umiejętności jedzenia i picia jest niezwykle istotny dla rozwoju mowy dziecka. Obie te czynności odbywają się w tym […]
Do you like it?0
10 maja, 2021
Ośrodek Rozwoju Edukacji zachęca do korzystania z materiałów Fundacji Leader 100 w zakresie: Rozwijam i wzmacniam kompetencję: ODPOWIEDZIALNOŚĆ Materiały Fundacji Leader100 do rozwoju osobistego to narzędzie pomagające rodzicom i instytucjom […]
Do you like it?0
22 lutego, 2021
Opublikowano przez Poradnia w dniu 22 lutego, 2021
Kategorie
Drodzy Rodzice! Powiatowa Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna w Pajęcznie Filia w Działoszynie informuje, iż od lutego 2021r. w ramach swojej działalności umożliwia przeprowadzenie przesiewowej diagnozy sprawności słuchu […]
Do you like it?0
22 lutego, 2021
Publikacje ORE poruszające temat depresji: Nie każdy problem to dramat − nastolatek w klasie [pdf. 382.47 kB] Powrót ucznia do równowagi rola środowiska szkolnego [pdf. 473.81 kB] Zdrowie psychiczne nauczycieli […]
Do you like it?0
22 lutego, 2021
NIEPOKOJĄCE OBJAWY, KTÓRE MOGĄ SUGEROWAĆ WYSTĘPOWANIE DEPRESJI U DZIECKA- CO MOŻE ZAUWAŻYĆ DOROSŁY W DOMU LUB W SZKOLE? ► Długotrwała zmiana nastroju – przygnębienie, utrata spontaniczności, […]
Do you like it?0
22 lutego, 2021
DEPRESJA – JAK POMÓC DZIECKU Zwróć uwagę na oznaki stresu czy początkowych objawów depresyjnych u dziecka. Okazuj dziecku swoje zainteresowanie, ciepło i miłość. Angażuj się […]
Do you like it?0
19 lutego, 2021
Nieprawidłowości w obszarach samoregulacji, jedzenia i mowy, jako wskaźniki opóźnień w rozwoju małego dziecka. Małgorzata Łukaszewska Choruży neurologopeda kliniczny W ostatnich latach coraz młodsze dzieci trafiają […]
Do you like it?0
19 lutego, 2021
W jaki sposób motywować dziecko do systematycznej nauki w warunkach domowych (podczas nauki zdalnej)? – wskazówki dla rodziców. W jaki sposób zorganizować dzieciom optymalne warunki do […]
Do you like it?0
19 lutego, 2021
3 września, 2020
Opublikowano przez Poradnia w dniu 3 września, 2020
Kategorie
Procedura postępowania na wypadek podejrzenia wystąpienia objawów choroby COVID-19 § 1 Niniejsza procedura powstała na podstawie wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego. Celem procedury jest zminimalizowanie ryzyka wystąpienia […]
Do you like it?0
3 września, 2020
Opublikowano przez Poradnia w dniu 3 września, 2020
Kategorie
Procedura przyprowadzania i odbierania uczniów z poradni Niniejsza procedura powstała na podstawie wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego. Celem procedury jest zminimalizowanie ryzyka wystąpienia zakażenia wirusem SARS-CoV-2 wywołującym […]
Do you like it?0
3 września, 2020
26 sierpnia, 2020
24 czerwca, 2020
PORADNIK DLA RODZICÓW OSÓB Z AUTYZMEM NIE TYLKO W CZASIE EPIDEMII COVID-19 1 Opracowanie: Fundacja SYNAPSIS 2020 r. Spis treści WSTĘP ………………………………………………………………………………………………………………………………2 Wyjaśnienie osobie z autyzmem […]
Do you like it?0
19 czerwca, 2020
Drodzy Rodzice Jeśli poszukujecie literatury dotyczącej wzmacniania więzi emocjonalnych z dzieckiem , która wesprze Was jako rodzica oraz pomoże w rozwiązywaniu problemów wychowawczych, poniżej znajduje się […]
Do you like it?0
8 czerwca, 2020
Rytmiczne recytacje z małymi dziećmi Rytmiczne recytacje z najmłodszymi dziećmi połączone z gestem, ruchem to przykład dobrych ćwiczeń językowych- materiału do ćwiczeń słuchowych, usprawniania aparatu artykulacyjnego, […]
Do you like it?0
3 czerwca, 2020
Zalecenia dla rodziców i opiekunów dziecka po doświadczeniach traumatycznych, sugerowane przez Fundację Zobacz… Jestem: spędzaj więcej czasu z dzieckiem – poświęcaj mu swój czas i uwagę, […]
Do you like it?0
3 czerwca, 2020
„Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami dzieci „ – na podstawie poradnika dla rodziców wydanego przez Specjalistyczną Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną „Uniwersytet dla Rodziców” „Nikt nie […]
Do you like it?0
2 czerwca, 2020
Z poradnika świadomego rodzica- pierwsza wizyta u logopedy w poradni Gdy zamierzamy odbyć jakąkolwiek wizytę po raz pierwszy – czy to u lekarza, czy innego specjalisty, […]
Do you like it?0
29 maja, 2020
Rodzic ucznia z niepełnosprawnością – sprzymierzeniec czy intruz, czyli jak grać do jednej bramki? Aneta Żurek Pedagog specjalny, terapeuta, trener. Specjalizuje się w pedagogice specjalnej, pomocy […]
Do you like it?0
27 maja, 2020
Jak czytać opinie psychologiczno-pedagogiczne? Wskazówki dla rodziców Podstawa prawna: Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni […]
Do you like it?0
27 maja, 2020
Opublikowano przez Poradnia w dniu 27 maja, 2020
Kategorie
Porządkowanie przestrzeni Czytelnie oznacz miejsce do nauki w domu (wykorzystaj istniejący lub stwórz własny piktogram, napis). Usuń zbędne bodźce (wzrokowe, słuchowe, zapachowe, dotykowe) np. niepotrzebne przedmioty, niezwiązane z nauką, […]
Do you like it?0
14 maja, 2020
Jak zmotywować dziecko do nauki w domu? 10 przykazań rodzica Czy można zmusić dziecko do nauki? Nie. Co prawda usiądzie przy książkach, może nawet coś napisze, […]
Do you like it?0
6 maja, 2020
Więź dziecka z rodzicem a przystosowanie społeczne dziecka: Coraz częściej w psychologii poruszany jest temat przystosowania społecznego dzieci oraz młodzieży. Temat ten staje się coraz bardziej […]
Do you like it?0
6 maja, 2020
Podstawowy rozwój społeczno-emocjonalny dziecka a przywiązanie: Istnieje wiele doświadczeń społecznych, jednak najważniejsze z nich to doświadczenie relacji z obiektem przywiązania. Jest ono tak ważne, ponieważ owe […]
Do you like it?0
6 maja, 2020
POZNAJEMY NASZE EMOCJE. Wiek 5-7 lat Cykl zajęć edukacyjnych. Cel główne: edukacja emocjonalna Cele pośrednie: uczeń potrafi odpowiednio nazywać swoje emocje, potrafi określić czy odczuwa on […]
Do you like it?0
24 kwietnia, 2020
Powrót do świata bajki Drodzy Rodzice i Dzieci! Mam nadzieję, że spodobała się Wam ,,Bajka o Koronawirusolandii” umieszczona jakiś czas temu na stronie naszej poradni. Ponieważ […]
Do you like it?0
21 kwietnia, 2020
Mamo, tato mów ze mną! Manifest małego dziecka Mów do mnie. Chociaż nie umiem jeszcze odpowiadać dzięki Tobie wiem jak prowadzi się rozmowę. Mów powoli w […]
Do you like it?0
20 kwietnia, 2020
„Rola rodziców w wyborze zawodu” Młodzi ludzie stojący przed problemem wyboru przyszłości zawodowej mogą korzystać z różnych form pomocy. Tematykę tę poruszają pedagodzy szkolni, wychowawcy, doradcy […]
Do you like it?0
20 kwietnia, 2020
WSKAZÓWKI POMOCNE W SKUTECZNYM UCZENIU SIĘ I ZAPAMIĘTYWANIU. MNEMOTECHNIKI- techniki ułatwiające zapamiętywanie Obecna sytuacja i forma nauki zdalnej stawia przed dziećmi, nauczycielami i rodzicami nie […]
Do you like it?0
20 kwietnia, 2020
Dysleksja – PRZYCZYNY i ĆWICZENIA Początek zainteresowania dysleksją datuje się na 1896 rok, kiedy angielski lekarz Pringle Morgan miał skonsultować przypadek 14-letniego Percy’ego. Percy, mimo swojej […]
Do you like it?0
16 kwietnia, 2020
Zajęcia dla zatroskanych maleństw Nierzadko dzieci mają obniżony nastrój, niepokoje i troski. W takich chwilach potrzebują nas, a jeśli akurat jesteśmy w pracy, takich oto zajęć, […]
Do you like it?0
14 kwietnia, 2020
Ćwiczenia słuchowe (surdopedagogiczne) – część 2. Drodzy Rodzice! Kochane dzieciaki! Mam nadzieję. że u Was wszystko w porządku, że jesteście zdrowi i wypoczęci. I gotowi do […]
Do you like it?0
14 kwietnia, 2020
Ćwiczenia ortograficzne W języku polskim jest mnóstwo zasad ortograficznych – pisownia „h” i „ch”, „rz” i „ż”, „ó” i „u”, ale również pisownia „nie”, pisownia wyrazów […]
Do you like it?0
7 kwietnia, 2020
Aleksandra Szygendowska psycholog trener doradca zawodowy Aleksandra Szygendowska – psycholog Bajka o Koronawirusolandii* dedykowana wszystkim dzieciom i ich rodzicom oraz Poradni PP nr 12 w Warszawie […]
Do you like it?0
7 kwietnia, 2020
Lista blogów i stron logopedycznych 1.Blogi i strony,z których można pobrać dużo gotowych plików z pomocami logopedycznymi: ►Logopedia Praktyczna– strona z pomocami logopedycznymi.„Szablony” – czyli pliki […]
Do you like it?0
7 kwietnia, 2020
Koronawirus – jak radzić sobie z narastającą złością? Jeśli otaczająca Cię rzeczywistość zaczyna wywoływać w Tobie coraz bardziej nieprzyjemne uczucia, jeśli obok niepokoju pojawia się frustracja […]
Do you like it?0
3 kwietnia, 2020
Opublikowano przez Poradnia w dniu 3 kwietnia, 2020
Kategorie
Utrwalenie prawidłowej wymowy bardzo często możemy ćwiczyć wykorzystując komputer i strony internetowe. Poniżej przykładowe adresy stron: https://www.mimowa.pl/ http://www.logofigle.pl/zasoby/gry-logopedyczne http://www.logopediapraktyczna.pl/ http://logozabawy.pl/ http://logopediaonline.pl/ http://www.ortografka.pl/ http://logoswiat.blog.onet.pl/ http://czytamipisze.pl/ http://ktotomowi.pl/gry
Do you like it?0
1 kwietnia, 2020
Ćwiczenia słuchowe (surdopedagogiczne) – część 1. W procesie porozumiewania się istotną rolę odgrywa odbiór informacji za pomocą słuchu. Im bardziej „wytrenowane ucho”, tym lepsza wymowa, ułatwiona […]
Do you like it?0
1 kwietnia, 2020
1 kwietnia, 2020
1 kwietnia, 2020
30 marca, 2020
Zmysły podstawowe dla integracji sensorycznej (dotyk, równowaga oraz czucie ciała) mają kluczowe znaczenie w naszym codziennym funkcjonowaniu. Każdy z nas jest istotą zmysłową, która przez cały […]
Do you like it?0
25 marca, 2020
POLECANE PUBLICZNE PORTALE EDUKACYJNE: 1.www.epodreczniki.pl 2.www.cke.gov.pl 3.www.ore.edu. .www.gov.pl/ .www.scholaris.pl6 www.lektury.gov.pl 7.www.kopernik.org.pl 8.www.przystanekhistoria.pl 9.www.etwinning.pl 10.www.ninateka.pl.edu 11.www.muzykotekaszkolna.p OFERTA EDUKACYJNA TELEWIZJI POLSKIEJ: Pasmo edukacyjne w TVP dla […]
Do you like it?0
25 marca, 2020
BEZPIECZNY INTERNET Opracowała Magdalena Zdunek pedagog PPP-P w Pajęcznie Jak chronić dzieci przed szkodliwymi treściami? Zwracaj uwagę na to, czym Twoje dziecko zajmuje się w Internecie. […]
Do you like it?0
25 marca, 2020
18 marca, 2020
18 marca, 2020
5 marca, 2020
11 października, 2019
Opublikowano przez Poradnia w dniu 11 października, 2019
Kategorie
WAŻNA INFORMACJA Fundacja ITAKA na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej uruchomiła nową, całodobową, bezpłatną infolinię dla dzieci, młodzieży rodziców i nauczycieli. Pod numerem telefonu 800 080 222 można uzyskać […]
Do you like it?0
4 października, 2019
Mając na uwadzę zbliżający się Tydzień Świadomości Dysleksji ( 7.10-13.10. 2019r. ) pamiętajmy, iż motywacja i chęć do czytania rozwija się już od najmłodszych lat. W […]
Do you like it?0
27 sierpnia, 2019
Zgodnie z art. 13 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku […]
Do you like it?0
3 lipca, 2018
27 lutego, 2018
Proszę Cię, patrz na mnie uważnie i słuchaj. Staraj się dobrze zrozumieć to, co przekazuję ci gestami, głosem i słowami. To, że nie zauważasz moich prób […]
Do you like it?0
26 lutego, 2018
Komunikacja wspomagająca i alternatywna Dobór metod dla użytkownika AAC „Milczenie spowodowane brakiem mowy nigdy nie jest złotem. Wszyscy mamy potrzebę porozumiewania się i kontaktowania ze sobą […]
Do you like it?0
3 października, 2017
Publikacje proponowane przez Polskie Towarzystwo Dyslektyczne odnośnie tematyki dla rodziców 1. Bogdanowicz M. Trudne litery b,d,g,p, Gdańsk 2002. 2. Bogdanowicz M. W co się bawić z […]
Do you like it?0
3 października, 2017
Publikacje proponowane przez Polskie Towarzystwo Dyslektyczne odnośnie tematyki dyslektycznej dla nauczycieli. 1. Bogdanowicz M., Metoda dobrego startu w pracy z dzieckiem od 5 do 10 lat, […]
Do you like it?0
2 października, 2017
Dzieci z zaburzeniami mowy rozpoczynające naukę w pierwszej klasie , a potem kontynuujące ją w klasach starszych, w dużym stopniu narażone są na występowanie trudności w […]
Do you like it?0
24 lipca, 2017
Kiedy na terapię? Lista objawów Warto wiedzieć Przedstawiamy poniżej listę niepokojących objawów, które mogą pojawić się w zachowaniu dziecka i które powinny skłonić rodziców do odbycia […]
Do you like it?0
10 lutego, 2017
Wyzwania XXI wieku czyli jak w realnym świecie radzić sobie z wirtualnymi zagrożeniami Majewska Olga mgr psychologii, logopeda, trener Rozpoczynając pisanie tekstu zastanawiam się przede wszystkim […]
Do you like it?0
21 listopada, 2016
Wspomaganie przedszkoli , szkół i placówek Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych […]
Do you like it?0
21 listopada, 2016
Wpływ ojca na życie córki - czyli co każdy dobry ojciec wiedzieć powinien … materiał opracowany przez Wiolettę Jasny psycholog Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pajęcznie Nasza […]
Do you like it?0
12 czerwca, 2016
18 marca, 2016
26 lutego, 2016
10 lutego, 2016
WCZESNA DIAGNOZA ZABURZEŃ ZE SPEKTRUM AUTYZMU Poniżej znajdują się typowe umiejętności dziecka w wieku od 12 do 18 miesiąca życia, wyróżnione szczególnie pod kątem możliwości wystąpienia […]
Do you like it?0
10 lutego, 2016
8 lutego, 2016
8 lutego, 2016
5 lutego, 2016
2 lutego, 2016
2 lutego, 2016
27 stycznia, 2016
Z cyklu: ,,Pomóż mi mamo ładnie mówić” ,,Uczymy się dmuchać i oddychać prawidłowo” Już od najmłodszych lat możemy stwarzać dziecku dobre warunki do osiągnięcia prawidłowego stanu […]
Do you like it?0
20 stycznia, 2016
Opublikowano przez admin w dniu 20 stycznia, 2016
Kategorie
Nazywanie w afazji dziecięcej Nazywanie (nominacja) to ludzki sposób wyrażania właściwych człowiekowi procesów percepcyjnych, jego sposobów poznawania rzeczywistości. Słowa oznaczają pewne procesy kategoryzacji środowiska. Jest to […]
Do you like it?0
9 grudnia, 2015
Wczesna interwencja i wczesne wspomaganie rozwoju w logopedii Wytyczne dla rodziców: W czasie codziennych czynności, związanych np. z pielęgnacją, ubieraniem, karmieniem, wychodzeniem na spacer, należy opisywać […]
Do you like it?0
24 lipca, 2015
4 lipca, 2015
4 lipca, 2015
14 kwietnia, 2015
9 lutego, 2015
1 grudnia, 2014
Specyficzne trudności w uczeniu się: dysleksja rozwojowa Wieloletnie badania wykazały, że istnieje wyraźna dynamika zmian objawów dysleksji. Inne są we wczesnym okresie edukacji (określane jako symptomy […]
Do you like it?0
1 grudnia, 2014
28 listopada, 2014
28 listopada, 2014
20 czerwca, 2014
20 czerwca, 2014
18 czerwca, 2014
Indywidualna Stymulacja Słuchu Johansen IAS
dla dzieci, młodzieży i dorosłych z trudnościami w słuchaniu,
mówieniu i pisaniu
dla dzieci, młodzieży i dorosłych z trudnościami w słuchaniu,
mówieniu i pisaniu
Nawet osoby, które normalnie słyszą mogą mieć problemy z przetwarzaniem bodźców słuchowych z różnych przyczyn. Czynnikami, które mogą wpływać na powstanie problemów z centralnym przetwarzaniem słuchowym są:
• częste zapalenia ucha środkowego,
• częste sączkowanie uszu,
• częste zapalenia ucha środkowego,
• częste sączkowanie uszu,
Do you like it?0
18 czerwca, 2014
16 czerwca, 2014
Wczesne objawy dysleksji
Trudności w nauce pisania i czytania bywają dostrzegane dopiero u dzieci w okresie nauczania początkowego, a można je rozpoznać w klasie „0” czy nawet w przedszkolu.
Już u przedszkolaka można bowiem stwierdzić objawy, które cechują dzieci „ ryzyka dysleksji”.
Wiek przedszkolny (3-5lat)
• Opóźniony rozwój mowy,Do you like it?0
16 czerwca, 2014
CZYM JEST OPTODYSLEKSJA ?
OPTO- DYSLEKSJA – to zespół specyficznych trudności w nauce pisania i czytania podobnie jak w dysleksji, ale wynikających z zaburzeń pracy mięśni oka.
Powszechnie wiadomo, iż człowiek od urodzenia nie tylko odbiera bodźce, ale i je przetwarza. Odbywa się to dzięki percepcji wzrokowej. Odbieranie i przetwarzanie bodźców zachodzi za pośrednictwem układu nerwowego. Sposób w jaki odbieramy bodźce i przetwarzamy je wpływa na to jak sprawnie uczymy się, jak zapamiętujemy.
OPTO- DYSLEKSJA – to zespół specyficznych trudności w nauce pisania i czytania podobnie jak w dysleksji, ale wynikających z zaburzeń pracy mięśni oka.
Powszechnie wiadomo, iż człowiek od urodzenia nie tylko odbiera bodźce, ale i je przetwarza. Odbywa się to dzięki percepcji wzrokowej. Odbieranie i przetwarzanie bodźców zachodzi za pośrednictwem układu nerwowego. Sposób w jaki odbieramy bodźce i przetwarzamy je wpływa na to jak sprawnie uczymy się, jak zapamiętujemy.
Do you like it?0
4 czerwca, 2014
Opublikowano przez admin w dniu 4 czerwca, 2014
Kategorie
Dzieci urodzone w okresie 1 stycznia – 30 czerwca 2008r. rozpoczną spełnianie obowiązku szkolnego od 1 IX 2014r. wraz ze starszymi rówieśnikami urodzonymi w 2007 r. U wielu rodziców budzi to lęk i niepokój. Obawiają się porównywania ich dzieci ze starszymi kolegami i koleżankami z klasy, tego, że nie poradzą sobie w grupie, że są jeszcze zbyt mało samodzielne i nieprzygotowane do systemu klasowo-lekcyjnego obowiązującego w szkole. Przestraszeni rodzice często szukają sposobu na opóźnienie momentu rozpoczęcia nauki szkolnej.
Do you like it?0
30 maja, 2014
Sprawdź i oceń stan rozwoju mowy swojego dziecka
Przedstawiony poniżej sprawdzian ma na celu pomóc rodzicom ocenić stan rozwoju mowy dziecka.
Należy pamiętać o tym, że każde dziecko ma indywidualne tempo rozwoju.
Niektóre reakcje mogą pojawić się wcześniej inne później, ale opóźnienie w ramach poszczególnych etapów rozwoju nie powinno przekraczać 4-6 miesięcy.
Przedstawiony poniżej sprawdzian ma na celu pomóc rodzicom ocenić stan rozwoju mowy dziecka.
Należy pamiętać o tym, że każde dziecko ma indywidualne tempo rozwoju.
Niektóre reakcje mogą pojawić się wcześniej inne później, ale opóźnienie w ramach poszczególnych etapów rozwoju nie powinno przekraczać 4-6 miesięcy.
Do you like it?0
28 października, 2013
24 stycznia, 2013
Opublikowano przez admin w dniu 24 stycznia, 2013
Kategorie
- Ustawa z dnia 6 kwietnia 1990r. o policji (Dz.U. z 2007r. Nr 43, poz.277 z późn.zm.)
- Ustawa z dnia 26 października 1982r. o postępowaniu w sprawach nieletnich (Dz.U. z 2002r. Nr 11, poz.109 z późn.zm.)
- Ustawa z dnia 25 lutego 1964r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy(Dz.U. z 1964. Nr 9, poz. 59 z późn.zm.)
- Ustawa z dnia 6 czerwca 1997r. Kodeks karny (Dz.U.z 1997r. Nr 88, poz.553 z późn.zm.)
- Ustawa z dnia 6 czerwca 1997r. Kodeks postępowania karnego (Dz.U. z 1997r. Nr 89, poz.555 z późn.zm.)
- Ustawa z dnia 26 października 1982r.
Do you like it?0
4 lipca, 2011
4 lipca, 2011
4 lipca, 2011
Co oznacza w praktyce dostosowanie wymagań edukacyjnych do …? Dzieci z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi jest coraz więcej. W zależności od rodzaju dysfunkcji dostosowanie wymagań edukacyjnych […]
Do you like it?0
4 lipca, 2011
Nazwę Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) przetłumaczono na język polski jako zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi lub zaburzenia hiperkinetyczne. ADHD zostało pierwszy raz rozpoznane w […]
Do you like it?0