Publikacje proponowane rodzicom przez Polskie Towarzystwo Dyslektyczne

Publikacje proponowane przez Polskie Towarzystwo Dyslektyczne odnośnie tematyki dla rodziców

1.
Bogdanowicz M. Trudne litery b,d,g,p, Gdańsk 2002.
2.
Bogdanowicz M. W co się bawić z dziećmi. Piosenki i zabawy wspomagające rozwój dziecka, Gdańsk 2004.
3.
Bogdanowicz M. Przygotowanie do nauki pisania. Ćwiczenia grafomotoryczne według Hany Tymichovej, Gdańsk 2006.
4.
Bogdanowicz M., Barańska M., Jakacka E., METODA DOBREGO STARTU – OD PIOSENKI DO LITERKI, Gdańsk 2005.
5.
Bogdanowicz M., Szewczyk M., METODA DOBREGO STARTU – OD SŁOWA DO ZDANIA, OD ZDANIA DO TEKSTU – Wspomaganie rozwoju dzieci, zwłaszcza z opóźnionym rozwojem mowy i wadą słuchu, Gdańsk 2007.
6.
Bogdanowicz M., Barańska M., Jakacka E., METODA DOBREGO STARTU – OD WIERSZYKA DO CYFERKI, Gdańsk
7.
Bogdanowicz M., Barańska M., Jakacka E., METODA DOBREGO STARTU – OD WIERSZYKA DO LITERKI, Gdańsk 2006.
8.
Bogdanowicz M., Barańska M., Jakacka E., METODA DOBREGO STARTU – OD WIERSZYKA DO LITERKI, DWUZNAKU I ZMIĘKCZENIA, Gdańsk 2008.
9.
Bogdanowicz M., Barańska M., Jakacka E.,METODA DOBREGO STARTU – OD WIERSZYKA DO RYSUNKU DLA DZIECI 3–4-LETNICH, Gdańsk 2008.
10.
Bogdanowicz M., Barańska M., Jakacka E., METODA DOBREGO STARTU – OD WIERSZYKA DO RYSUNKU DLA DZIECI 5-LETNICH, Gdańsk 2008.
11.
Bogdanowicz M. Rożyńska M. Lew-a ręka rysuje i pisze cz. I, II, III, Gdańsk 2003, 2004.
12.
Bogdanowicz M. Rożyńska M. Dni tygodnia, pory roku i miesiące. Zabawy i scenariusze zajęć rozwijających funkcje językowe, Gdańsk 2004.
13.
Bogdanowicz M., Rożyńska, Karty ortomagiczne. Polisensoryczne utrwalanie poprawnej pisowni. Gdynia 2007.
14.
Bogdanowicz M. Przytulanki czyli wierszyki na dziecięce masażyki, Gdańsk 2003.
15.
Bogdanowicz M., Barańska M., Jakacka E. Piosenki do rysowania, Gdańsk 2006.
16.
Bogdanowicz M. Rożyńska M. Zeszyt z ukośnie ułożoną liniaturą dla uczniów leworęcznych, Gdańsk 2003.
17.
Bogdanowicz M. Rożyńska M. Zeszyt z węższą liniaturą, Gdańsk 2005
18.
Barańska M., Jakacka E. Wiem jak to napisać. Ćwiczenia ortograficzne dla klas nauczania zintegrowanego, Gdańsk 2000.
19.
Bogdanowicz M. Rożyńska M., Karty ortomagiczne. Polisensoryczne utrwalanie poprawnej pisowni, Gdynia 2007.
20.
Chwastniewska D., Czabaj R., Ortograffiti. Czytam, rozumiem, piszę. (Poziom pierwszy seria 4 zeszytów ćwiczeń dla uczniów klas IV– V szkoły podstawowej), Gdynia 2005.
21.
Bogdanowicz M., Rożyńska M., Ortograffiti. Piszę coraz ładniej. Od dysgrafii do kaligrafii. (Seria 2 zeszytów ćwiczeń dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej), Gdynia 2010.
22.
Piechnik-Kaszuba A., Czabaj R., Ortograffiti. Czytam, rozumiem, piszę. (Poziom drugi seria 4 zeszytów ćwiczeń dla uczniów klas V– VI szkoły podstawowej), Gdynia 2008.
23.
Studnicka J., Ortograffiti. (seria zeszytów ćwiczeń dla gimnazjalistów i uczniów szkół ponadpodstawowych), Gdynia 2004.
24.
Mańkowska I., Rożyńska M., Ortograffiti z Bratkiem., Gdynia 2010, 2011, 2012.
25.
Rożyńska M., Mańkowska I., Czytam z Bratkiem, Gdynia 2014.
26.
Tuszyńska-Skubiszwska C., Walerzak – Więckowska A., Ortograffiti. Myślę, rozumiem, liczę. Matematyka bez trudności.
(Seria 2 zeszytów ćwiczeń dla uczniów klas IV- VI szkoły podstawowej), Gdynia 2008.
27.
Jurek A. Skoncentruj się. Zestaw ćwiczeń dla uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych ze wskazówkami jak się uczyć, Gdańsk 2005.
28.
Handzel Z. Dyktanda graficzne, Gdańsk 2005.
29.
Gotowość szkolna. Zestaw ćwiczeń do wspomagania procesu diagnozy gotowości szkolnej oraz stymulacji funkcji percepcyjno-motorycznych i umiejętności matematycznych. (autorki programu: Czabaj R., Mańkowska I., Rożyńska M., Tryzno E.) Gdańsk 2009.
30.
Uczeń na start. Zestaw ćwiczeń multimedialnych wspierających naukę w pierwszej klasie podczas zajęć lekcyjnych oraz dydaktyczno-wyrównawczych. (autorki programu: Rożyńska M., Zielińska-Miętkiewicz M., Draczyńska L., Stankiewicz A.) Gdańsk 2014.