Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna w terminie czerwiec - lipiec 2011 przeprowadziła wśród szkół powiatu pajęczańskiego ankietę "Uczeń zdolny". Spośród 42 szkól na ankietę odpowiedziały 23 placówki, w tym 17 szkół podstawowych, 4 gimnazja i 2 szkoły ponadgimnazjalne.
Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna w terminie czerwiec – lipiec 2011 przeprowadziła wśród szkół powiatu pajęczańskiego ankietę „Uczeń zdolny”. Spośród 42 szkól na ankietę odpowiedziały 23 placówki, w tym 17 szkół podstawowych, 4 gimnazja i 2 szkoły ponadgimnazjalne.
Statut 22 ankietowanych szkół zawiera zapisy o realizacji zadań na rzecz dzieci szczególnie zdolnych.
W trzech szkołach prowadzony jest Indywidualny Program Nauki. W jednej szkole prowadzony jest Indywidualny Tok Nauki.
W 18 szkołach jest przeprowadzana okresowa analiza zadań związanych z kształceniem i promocją uczniów szczególnie uzdolnionych.
W 19 szkołach zaplanowano doskonalenie zawodowe na rzecz dziecka zdolnego.
We wszystkich ankietowanych szkołach realizuje się wiele różnorodnych działań wspierających rozwój ucznia zdolnego. Są to, między innymi:
prowadzenie kół zainteresowań
indywidualizacja pracy podczas zajęć edukacyjnych
diagnozowanie uczniów
indywidualne spotkania uczniów z nauczycielami
przygotowanie uczniów do udziału w konkursach przedmiotowych, zawodach sportowych
nagradzanie szczególnych osiągnięć
6. Szkoły przedstawiły oczekiwania wobec poradni na rzecz wspierania ucznia zdolnego, są to przede wszystkim:
szkolenia Rad Pedagogicznych
konsultacje i doradztwo dla nauczycieli
diagnoza uzdolnień dzieci
pomoc psychologiczno – pedagogiczna w pracy z uczniem zdolnym
udział w grupach wsparcia
7. Wśród słabych stron w pracy szkoły na rzecz dziecka zdolnego ankietowani wymienili:
brak środków finansowych
skupienie się na pracy z uczniem mającym trudności w nauce
brak odpowiedniej bazy dydaktycznej
zbyt małe zainteresowanie uczniów rozwijaniem swoich zdolności.
Serdecznie dziękujemy szkołom za udział w ankiecie. Uzyskane we współpracy z Wami wyniki posłużą do przygotowania planu wspierania rzeczywistych Waszych potrzeb w zakresie wspierania ucznia zdolnego.