PAMIĘTAJ !!!
Uczeń prawidłowo słyszy…
Uczeń ma prawidłowy rozwój umysłowy…
Nie występują zaburzenia psychiczne ani neurologiczne…
A JEDNAK MA TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ I POROZUMIEWANIU – TO MOŻE BYĆ SLI!
Jeśli zauważysz, że któryś z Twoich uczniów z trudem uczy się poprzez słuchanie, trudno mu zrozumieć mowę, nie wypowiada się pełnymi zdaniami, popełnia błędy gramatyczne, zapomina słów, ma poważne trudności w pisaniu i czytaniu, ale potrafi zaskoczyć Cię wiedzą i umiejętnościami często wykraczającymi poza materiał szkolny, to może być właśnie uczeń ze specyficznym zaburzeniem językowym.
Okaż mu cierpliwość i wyrozumiałość i dostosuj metody uczenia do jego możliwości. Pomożesz mu w ten sposób odnaleźć się w szkole i życiu.
Język jest kluczowy w procesie uczenia się oraz w codziennym życiu. Pomaga nam wykonywać zwykłe czynności, a także kształtować relacje z innymi ludźmi.
Dobre opanowanie mowy i języka jest kluczowe w procesie uczenia się, a uczeń ze specyficznym zaburzeniem językowym ma trudności zarówno w komunikowaniu się, jak i uczeniu.
Poznaj zainteresowania, zdolności i możliwości ucznia. Pasje, talenty, hobby ucznia, jego wiedza na tematy niezwiązane z programem nauczania to potencjał, który warto rozwijać i doceniać.
Im lepiej poznasz ucznia, tym łatwiej będzie dostosować wymagania szkolne do jego potrzeb i możliwości.
Co możesz zrobić?
Źródło: epedagogika.pl