Wyniki ankiety „Uczeń zdolny”

Pokaż wszystkie

    Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna w terminie czerwiec - lipiec 2011 przeprowadziła wśród szkół powiatu pajęczańskiego ankietę "Uczeń zdolny".
    Spośród 42 szkól na ankietę odpowiedziały 23 placówki, w tym 17 szkół podstawowych, 4 gimnazja i 2 szkoły ponadgimnazjalne.

    Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna w terminie czerwiec – lipiec 2011 przeprowadziła wśród szkół powiatu pajęczańskiego ankietę „Uczeń zdolny”.
    Spośród 42 szkól na ankietę odpowiedziały 23 placówki, w tym 17 szkół podstawowych, 4 gimnazja i 2 szkoły ponadgimnazjalne.

  1. Statut 22 ankietowanych szkół zawiera zapisy o realizacji zadań na rzecz dzieci szczególnie zdolnych.
  2. W trzech szkołach prowadzony jest Indywidualny Program Nauki. W jednej szkole prowadzony jest Indywidualny Tok Nauki.
  3. W 18 szkołach jest przeprowadzana okresowa analiza zadań związanych z kształceniem i promocją uczniów szczególnie uzdolnionych.
  4. W 19 szkołach zaplanowano doskonalenie zawodowe na rzecz dziecka zdolnego.
  5. We wszystkich ankietowanych szkołach realizuje się wiele różnorodnych działań wspierających rozwój ucznia zdolnego. Są to, między innymi:
    • prowadzenie kół zainteresowań
    • indywidualizacja pracy podczas zajęć edukacyjnych
    • diagnozowanie uczniów
    • indywidualne spotkania uczniów z nauczycielami
    • przygotowanie uczniów do udziału w konkursach przedmiotowych, zawodach sportowych
    • nagradzanie szczególnych osiągnięć
  •         6. Szkoły przedstawiły oczekiwania wobec poradni na rzecz wspierania ucznia zdolnego,
                są to przede wszystkim:

    • szkolenia Rad Pedagogicznych
    • konsultacje i doradztwo dla nauczycieli
    • diagnoza uzdolnień dzieci
    • pomoc psychologiczno – pedagogiczna w pracy z uczniem zdolnym
    • udział w grupach wsparcia

           7. Wśród słabych stron w pracy szkoły na rzecz dziecka zdolnego ankietowani wymienili:

    • brak środków finansowych
    • skupienie się na pracy z uczniem mającym trudności w nauce
    • brak odpowiedniej bazy dydaktycznej
    • zbyt małe zainteresowanie uczniów rozwijaniem swoich zdolności.

    Serdecznie dziękujemy szkołom za udział w ankiecie.
    Uzyskane we współpracy z Wami wyniki posłużą do przygotowania planu wspierania rzeczywistych Waszych potrzeb w zakresie wspierania ucznia zdolnego.
    Skip to content