Oferta PPP-P w Pajęcznie i Filii w Działoszynie na rok szkolny 2021/22
Proponowana tematyka zajęć, warsztatów i prelekcji
Dla rodziców:
- Efektywna współpraca rodziców ze szkołą.
- Gdy (nie) jedzenie staje się problemem.
- Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych ( mediacje).
- Jak wspierać zdrowie psychiczne naszych dzieci.
- Tato, mamo nie mogę się skupić- o zaburzeniach koncentracji u dzieci i młodzieży.
- Bezpieczeństwo w sieci – o kontroli rodzicielskiej i odpowiedzialnym korzystaniu z technologii informacyjnych , w tym z internetu i telefonu komórkowego.
- Jak wspierać rozwój mowy dziecka? – dla rodziców dzieci w wieku przedszkolnym.
- Jak zbudować most porozumienia i współpracy pomiędzy rodzicami a dziećmi
- Jak wychowywać bardzo zdolne dziecko?
- Wspieranie kariery szkolnej i zawodowej dziecka.
- „Moje dziecko dorasta – dlaczego tak trudno być rodzicami nastolatka – zasady budowania i utrzymania dobrego kontaktu z dzieckiem”.
- ,, Profilaktyka logopedyczna nie tylko od święta”
- ,, Pytania na które najczęściej odpowiada logopeda’’
- ,,Aspekt logopedyczny przygotowania dziecka do podjęcia nauki w szkole”
- ,,Niewłaściwe nawyki i jego konsekwencje z punktu widzenia logopedy”.
Dla nauczycieli :
- Gdy dzieci się przyjaźnią , a rodzice kłócą.
- Radzenie sobie z trudnym zachowaniem uczniów ( tematyka wpisuje się w działania profilaktyczne zdrowia psychicznego).
- Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych (mediacje).
- Zaburzenia zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Przeciwdziałanie depresji, próbom samobójczym i samobójstwom.
- Psychologiczne uwarunkowania wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.
- Skuteczna komunikacja miedzy nauczycielami a rodzicami / dotyczy zwłaszcza trudności w kontaktach z rodzicem roszczeniowym oraz trudności wynikających z pandemii/
- Strategie zarządzania klasą i modelowania zachowania uczniów w nowej sytuacji po powrocie z nauczania zdalnego
- Jak wspierać ucznia w radzeniu sobie z lękiem i napięciem
- Grupa wsparcia dla nauczycieli wychowawców.
- Grupa wsparcia dla nauczycieli pracujących z uczniami zdolnymi
- „Mój uczeń ma autyzm”.
- Wypalenie zawodowe, co to jest i jak mu skutecznie przeciwdziałać.
- ,, Obserwuję i pomagam dziecku- mini poradnik dla nauczyciela
- Współpraca szkoły z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną
„Jak czytać i interpretować zapisy w opiniach i orzeczeniach, ważność dokumentów wydawanych przez poradnie, współpraca przy wydawaniu orzeczeń i opinii, w tym o zindywidualizowanej ścieżce kształcenia, zagadnienia związane z pomocą psychologiczno- pedagogiczną itp./- propozycja dotyczy udziału pracownika poradni w części posiedzenia Rady Pedagogicznej”.
Dla uczniów:
- Radzenie sobie ze stresem szkolnym i egzaminacyjnym.
- Zarządzanie czasem. Jak działać efektywnej i czuć się bardziej spełnionym.
- Efektywna komunikacja. Jak komunikować się z innymi, słuchać i być wysłuchanym.
- Jak radzić sobie ze złością i złym samopoczuciem.
- Przemoc rówieśnicza.
- Jak uczyć się szybko i skutecznie?
- Bezpieczni w sieci.
- Różne rodzaje wstydu – pogadanka dla młodzieży.
- Odbudowywanie kompetencji relacyjnych i komunikacyjnych uczniów.
- Zajęcia o tematyce indywidualnej dopasowanej do potrzeb konkretnego zespołu klasowego.
- Jak uczyć się z przyjemnością i zapamiętywać długo.
- Wybór szkoły i zawodu dla uczniów klas I – III szkoły podstawowej.
- Wybór szkoły i zawodu dla uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej.
- Trening twórczości.
- „Jak pomagać?- rówieśnicza interwencja i pierwsza pomoc kryzysowa” – zajęcia uwrażliwiające dzieci i młodzież szkolną na symptomy wskazujące, że kolega/koleżanka mogą przeżywać kryzys emocjonalny.
- Cyberprzemoc, bezpieczeństwo w sieci – zajęcia dla uczniów.
- ,,Mały gaduła- zajęcia grupowe stymulujące rozwój mowy dla dzieci przedszkolnych ‘’