Klauzula informacyjna ogólna dla klientów
Powiatowej Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Pajęcznie
Zgodnie z art. 13 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1), zwanego dalej „RODO” informuje się klientów Powiatowej Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Pajęcznie, że:
1. Administratorem zbieranych i przetwarzanych przez Powiatową Poradnię Psychologiczno- Pedagogiczną danych osobowych klientów jest Dyrektor Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pajęcznie. Adres: ul. Wiśniowa 34/38, 98-330 Pajęczno.
2. Kontakt do Inspektora Ochrony Danych: ido@pppp.pajeczno.pl.
3. Dane osobowe klientów zbierane i przetwarzane są w celu możliwości wykonywania przez Powiatową Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczną w Pajęcznie ustawowych zadań publicznych, określonych min. w ustawie z dnia 14 grudnia 2016r – Prawo Oświatowe (Dz.U.2018 r poz.996,1000)
4. Pozyskane od klientów dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom innym, niż upoważnione na podstawie przepisów prawa.
5. Dane osobowe od momentu pozyskania będą przechowywane przez okres wynikający z regulacji prawnych (kategorii archiwalnej dokumentacji, określonej w jednolitym rzeczowym wykazie
6. Klienci Poradni mają prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz możliwość ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania
7. Jeżeli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody na przetwarzanie, klienci mają prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie ich danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
8. Klienci mają prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
9. W większości przypadków przetwarzanie danych osobowych wynika z przepisów prawa, a ich podawanie przez klienta jest obowiązkowe. W niektórych sprawach podawanie danych osobowych może być dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji celów, o których mowa w ust. 3. W sytuacji dobrowolności podawania danych osobowych klienci zostaną o tym fakcie poinformowani. Niepodanie lub podanie niepełnych danych osobowych może skutkować pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia.
Oferta Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pajęcznie
i Filii w Działoszynie
PROPOZYCJA OFERTY WSPOMAGANIA SZKÓŁ 2025/2026
I TEMATYKA SZKOLEŃ DLA NAUCZYCIELI
-
- Jak wspierać ucznia w radzeniu sobie z lękiem i napięciem.
-
- Mój uczeń ma autyzm.
-
- Wypalenie zawodowe, co to jest i jak mu skutecznie przeciwdziałać.
-
- Obserwuję i pomagam dziecku. Mini poradnik dla nauczyciela.
-
- Atak paniki w szkole – jak sobie z nim radzić?
-
- Jak pomagać uczniom w sytuacji kryzysowej?
-
- Metody pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.
-
- Mediacje rówieśnicze jako konstruktywny sposób na rozwiązywanie sytuacji konfliktowej w szkole.
-
- Uczeń nieśmiały w szkole – jak go wspierać?
-
- Uczeń z zaburzeniami depresyjno – lękowymi w szkole.
-
- Jak budować współpracę szkoły i przedszkola z poradnią w zakresie opieki logopedycznej.
-
- Szkoła na miarę potrzeb ucznia – jak pracować z uczniami z dysfunkcjami rozwojowymi?
-
- Jak nawiązać współpracę z „trudnym” rodzicem?
-
- Dlaczego moi uczniowie nie uważają – czyli o trudnościach z koncentracją.
-
- Konflikt w klasie – kiedy i jak reagować?
-
- Warsztaty dla nauczycieli pracujących z klasą o zróżnicowanym poziomie – Jak skutecznie prowadzić zajęcia dydaktyczne?
II ZAJĘCIA GRUPOWE DLA NAUCZYCIELI NA TERENIE PORADNI
-
- Grupa wsparcia dla szkolnych specjalistów: pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów i logopedów.
-
- Grupa wsparcia dla nauczycieli pracujących z uczniami zdolnymi.
III TEMATYKA SZKOLEŃ DLA RODZICÓW
-
- Internet dla dziecka ? Tak, ale…
-
- Wspieranie kariery szkolnej i zawodowej dziecka.
-
- Moje dziecko dorasta. Dlaczego tak trudno być rodzicami nastolatka? – zasady budowania i utrzymania dobrego kontaktu z dzieckiem.
-
- Jak wychowywać zdolne dziecko?
-
- Aspekt logopedyczny przygotowania dziecka do podjęcia nauki w szkole.
-
- Niewłaściwe nawyki i jego konsekwencje z punktu widzenia logopedy.
-
- Zdrowy styl życia – co chroni dzieci przed nałogowymi zachowaniami.
-
- Wyrażanie emocji u dzieci w wieku przedszkolnym. Jak budować poczucie wartości u dziecka? – szkolenie dla rodziców dzieci przedszkolnych.
-
- Słowa ranią – zasady prawidłowej komunikacji w domu.
-
- Co to znaczy być dobrym rodzicem?
-
- Zdrowie psychiczne naszych dzieci.
-
- Jak wspierać rozwój małego dziecka.
-
- Gotowość szkolna warunkiem powodzenia w uczeniu się.
-
- Wspieranie rozwoju mowy u dzieci w wieku przedszkolnym.
-
- Jak budować odporność psychiczną dziecka?
-
- Internet i media społecznościowe – możliwości czy zagrożenie?
-
- Bezpieczeństwo dzieci w internecie.
-
- Mamo, tato, nie mogę się skupić – o zaburzeniach koncentracji u dzieci i młodzieży.
-
- Warsztaty dla rodziców dzieci 2-3 letnich z opóźnionym rozwojem mowy (z mową niewyraźną, niezrozumiałą dla otoczenia, z brakiem umiejętności komunikacji werbalnej, z zaburzeniami w oddychaniu i połykaniu i niską sprawnością narządów artykulacyjnych).
IV ZAJĘCIA GRUPOWE DLA RODZICÓW NA TERENIE PORADNI
-
- Grupa wsparcia dla rodziców dzieci uczęszczających na zajęcia grupowe Treningu umiejętności społecznych.
-
- Rodzina wolna od przemocy w ramach przeciwdziałania przemocy domowej.
V TEMATYKA ZAJĘĆ DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
Zajęcia dla dzieci w wieku 4-5lat
-
- Mały gaduła- zajęcia grupowe stymulujące rozwój mowy dla dzieci przedszkolnych
-
- Bajka logopedyczna. Zabawy i ćwiczenia artykulacyjne i oddechowe.
Zajęcia dla uczniów klas młodszych (I-III):
-
- Czym jest empatia?
-
- Bezpieczeństwo w sieci – zajęcia przygotowujące dzieci do racjonalnego korzystania z komputera i bezpiecznego poruszania się w internecie.
-
- Zajęcia integracyjne dla klas pierwszych szkół podstawowych.
-
- Włącz kreatywność –warsztat rozwijający twórcze myślenie.
-
- Czym jest cyberprzemoc i jak jej unikać?
-
- W grupie raźniej – zajęcia grupowe dla uczniów klas I – III z cechami mutyzmu, nieśmiałości, małej pewności siebie.
Zajęcia dla uczniów klas IV – VI:
-
- Czym jest empatia.
-
- Słowo ma znaczenie – wzbudzanie u uczniów odpowiedzialności za to co mówimy, piszemy, jak się zachowujemy oraz jacy jesteśmy dla innych.
-
- Wygrana i przegrana – jak stosować zasady fair play?
-
- Cyberprzemoc – jak mądrze korzystać z internetu?
-
- Zasady efektywnego uczenia się, jak uczyć się z przyjemnością i zapamiętywać długo.
-
- Fake newsom mówimy nie.
-
- Odbudowywanie kompetencji relacyjnych i komunikacyjnych uczniów.
-
- Trening twórczości.
-
- Jak pomagać? – rówieśnicza interwencja i pierwsza pomoc kryzysowa – zajęcia uwrażliwiające dzieci i młodzież szkolną na symptomy wskazujące, że kolega/koleżanka mogą przeżywać kryzys emocjonalny.
-
- Mucha w labiryncie, czyli ćwiczenia na koncentrację.
-
- STOP przemocy – jak rozpoznawać i reagować.
Zajęcia dla uczniów starszych klas SP (VII – VIII) oraz uczniów szkół ponadpodstawowych:
-
- Jesteśmy otwarci na różnorodność.
-
- Jak wzmocnić swoje zdrowie psychiczne.
-
- Depresja mojego kolegi – zajęcia rozwijające umiejętność udzielania grupowego wsparcia emocjonalnego.
-
- Życie bez filtra, czyli lekcja o tym co widzimy w social mediach.
-
- Uczymy się lepiej uczyć – warsztat o efektywnym uczeniu się.
-
- Wybór szkoły i zawodu dla uczniów klas VII-VIII szkoły podstawowej.
-
- Cyberprzemoc, bezpieczeństwo w sieci – zajęcia dla uczniów.
-
- FAS – Alkoholowy Zespół Płodowy.
VI. ZAJĘCIA GRUPOWE I INDYWIDUALNE PROWADZONE NA TERENIE PORADNI
-
- Trening Uważności.
-
- Trening Umiejętności Społecznych – zajęcia grupowe dla uczniów.
-
- Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne.
-
- Trening Ortograficzny.
-
- Trening Ręki.
-
- Zajęcia rozwijające kompetencje językowe i komunikacyjne.
-
- Indywidualna terapia pedagogiczna, psychologiczna i logopedyczna.
-
- Grupa wsparcia dla uczniów szkół ponadpodstawowych objętych Zindywidualizowaną Ścieżką Kształcenia.
-
- Trening Umiejętności Wychowawczych (TUW) – cykl 10 spotkań dla rodziców w ramach Szkoły dla Rodziców i Wychowawców.